El consultor, 2023 (T1)

Sinopsi: Una empresa contracta a Regus Patoff com a consultor per millorar els resultats de l'empresa. 
Títol original: The Consultant
Direcció: Tony Basgallop
País: Estats Units 
Guió: Tony Basgallop
Música: Jeff Russo
Fotografia: Elie Smokin, Eduardo Enrique Mayén, Jess Hall
Repartiment: Christoph Waltz, Nat Wolff, Brittany O'Grady, Aimee Carrero, Sloane Avery, Erin Ruth Walker, Jake Manley. 
Gènere: Thriller, Sèrie
Temporades:
Episodis i Durada: 8 episodis de 35 min. 
Classificació per edats: Per a majors de 16 anys

"Atenció, per favor. Em dic Regus Patoff. Ofereixo un servei que és molt senzill; el meu propòsit és millorar aquest negoci. Si els ajuda veurem com un monstre, que així sigui. Tinc moltes ganes de conèixer-los a tots personalment. Gràcies per formar part important dels nostres èxits. Se'ls valora. Això és tot!" 
(Regus Patoff - Christoph Waltz) 

Thriller amb toc de comèdia de vuit episodis. Amb un començament molt impactant, sinistra i maquiavèl·lica. És una gran proposta molt atractiva on és millor no conèixer gran cosa de la trama. 
Esta basada en la novel·la homònima de Bentley Little amb certs canvis en el relat. En el llibre es resol la veritable naturalesa de Patoff. A la novel·la es busca la guerra entre els departaments a la sèrie es busca corrompre l'empresa directament. És una gran faula amb la seducció del mal com a centre, amb les seves ambigüitats i dubtes. Planteja moltes preguntes interessants. 
Christoph Waltz és el centre de la sèrie amb una molt bona interpretació, és indiscutiblement el protagonista. És un personatge estrany però molt divertit que et pot dir coses molt sinistres amb un somriure a la cara. La resta del repartiment està més fluix, Waltz es menja a la resta.   
Els capítols són curts i això fa que el visionat sigui molt fàcil i ràpid. És idònia per a fer una marató i veure-la de cop (tan sols 4 hores). La sèrie dóna peu a una segona temporada amb una nova empresa. 

En positiu: 
- Interessant i per passar una bona estona. 

En negatiu: 
- Tothom queda empetitit per la interpretació de Waltz.   

La meva puntuació: 7,6 sobre 10 [G: 8 / F: 8 / I: 8 / BSO: 7 / V: 7] 

Deixo a continuació el tràiler de la pel·lícula. 

Referències
- Filmaffinity
- Viquipèdia
- Espinof
- HobbyCine
- De Cine 21
- Prime Video (Canal Oficial / Youtube)



Comentaris