El cercle, 2017

Sinopsi:
Mae Holland és contractada pel Cercle, una gran companyia que s'encarrega d'unificar correu electrònic, perfils de xarxes socials, sistema operatius, comptes bancaris i contrasenyes... per fer una única identitat virtual de la persona. 
Títol original: The Circle
Direcció: James Ponsoldt
País: Estats Units
Guió: James Ponsoldt, Dave Eggers
Música: Danny Elfman
Fotografia: Matthew Libatique
Repartiment: Tom Hanks, Emma Watson, John Boyega, Karen Gillan, Patton Oswalt, Bill Paxton, Glenne Headly, Ellar Coltrane. 
Gènere: Ciència Ficció i Thriller 
Durada: 110 minuts
Classificació per edats: Per a majors de 7 anys

"Saber és bo però saber-ho tot és... millor." 
(Dave Eggers) 

Basada en el llibre de Dave Eggers, que també és guionista de la pel·lícula. 
Quan vaig veure la pel·lícula per primera vegada el que primer em va venir al cap va ser una de similitud amb "Apple"o Google. El personatge d'en Tom Hanks em va recordar una mica Steve Jobs. 
Penso que el final és molt precipitat i que et deixa indiferent i justament un bon thriller no vol deixar-te mai indiferent sinó al contrari...  
Hi ha moments que també em va recordar el "Gran Germà" de George Orwell a 1984. 
L'argument de la pel·lícula és bastant típic, una noia innocent que va a la gran ciutat a realitzar el seu somni com per exemple Melannie Griffith a Working Girl o l'Anne Hathaway al Diable es vesteix de Prada. En aquesta pel·lícula l'Emma Watson arriba prudent i oberta a una gran empresa a la qual només hi podràs ascendir si hi vens la teva ànima. 

A partir d'aquí crec que sóc incapaç d'opinar sobre la pel·lícula sense fer cap spoiler... 
*ALERTA SPOILERS!!* (Selecciona el paràgraf, l'espai buit, amb el ratolí i es podrà llegir...)
Crec que falta definir més els personatges secundaris, com ara al creador de la plataforma que només passa per allà, la millor amiga de la protagonista (que d'una escena a una altra de sobte canvia la seva actitud i la seva situació a l'empresa sense explicar ben bé el perquè) i justament com a espectadora és una de les primeres preguntes que em vaig fer: Per què? 
Com a punt positiu penso que és un al·licient que Tom Hanks faci de dolent, tot i que fa un personatge molt secundari i se li podria haver tret molt més suc al seu personatge. 
Un dels fets que em va sorprendre molt de la pel·lícula és prendre's un xip bevent un suc? No s'elimina al cap d'unes hores per l'intestí? Penso que és un error mèdic bastant greu i que s'hauria d'explicar millor el mecanisme d'absorció...

Dit tot això, em queda com a tema pendent llegir-me el llibre original ja que crec que ha de lligar molt millor tots els dubtes que em crea la pel·lícula i definir millor els personatges que no s'acaben de definir bé o que s'hi passa molt per sobre. 

3 raons per veure-la: 
  1. Banda Sonora de Danny Elfman
  2. Interpretació d'Emma Watson 
  3. Tot el muntatge de l'ambient de l'empresa és molt original. 
La meva puntuació: ⭐ 6.6 sobre 10 [G: 7 / F: 6.5 / I: 7.5 / BSO: 6 / V: 6]

Curiositats: 
  • Pel·lícula ambientada a Silicon Valley. 
Deixo a continuació el tràiler de la pel·lícula. 

Referències
- Viquipèdia 
- Sensacine
- Filmaffinity
- Rotten Tomatoes Classic Trailers (Canal Youtube) 




Comentaris